عکس شیرینی پفکی
شیرینی پفکی ، از اون دسته شیرینی های جذاب و لذیذه.
درسته که به شدت آسون درست میشه ، ولی به شدت شیک و مناسبه دورهمی های خونوادگی ، در کنار چایی و قهوه اس .
براتون با تمامی نکاتی که هیچ جا برای این شیرینی پیدا نمی‌کنید ، دستور پختش رو نوشتم تا شما هم این تجربه ی شیرین رو داشته باشین .
حتمن درستش کنین و امتحانش کنین.
دوست خوب شما ، نیلا 🤗🪻
#شیرینی_پفکی ،#شیرینی_زرده_تخم_مرغ ،#شیرینی_آسان ،#آسان ،#شیرینی_ساده ،#زرده_تخم_مرغ
مواد لازم

شیرینی پفکی

۴
مواد اصلی
زرده تخم مرغ
۴ عدد
پودر شکر
۳/۴ پیمانه
وانیل
۱/۴ قاشق چای خوری
پودر هل
۱/۴ قاشق چای خوری
پودر زعفران
۱/۴ قاشق چای خوری
روغن مایع
۱/۵ قاشق چای خوری
آرد سفید الک شده
۲ قاشق غذا خوری
گردو خیلی ریز خردشده
۱/۵ پیمانه
طرز تهیه

شیرینی پفکی

درجه سختی
زمان تهیه ۲۵
دقیقه
زمان پخت ۳۵
دقیقه
۱
ابتدا تمامی مواد را به مدت نیم ساعت در دمای آشپزخانه قرار بدین تا هم دما شوند. زرده ها ، وانیل ، پودرشکر ،پودر زعفران را با همزن ، به مدت یک ربع هم بزنین تا جایی که زرده ها حالت کرمی و کشدار پیدا کنند.
۲
و بعد از آن روغن را اضافه کرده و با لیسک خیلی آرام و به یک جهت هم بزنید. آرد را در هنگام اضافه کردن بهمراه هل ، یکبار دگه الک کنین و آرام به یک جهت هم بزنید. در آخر گردوهارا اضافه کرده و باز هم آرام و به یک جهت هم بزنید.
۳
بافت شیرینی شما ، نباید تکه تکه ، و یا به شل باشه. اگر تکه تکه شد ، مقدار خیلی خیلی کمی روغن اضافه کنید. و اگر شل شد ، نوک قاشق آرد الک شده ، اضافه کنید‌ . فر را در دمای ۱۶۰ درجه ، روشن کنید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند.
۴
شیرینی هارا در قیف ریخته و به اندازه ی سکه ، روی کاغذ روغنی پایپ کنید. اضافه ی شیرینی هارا در یخچال نگذارید.
۵
شیرینی ها خیلی زود درست میشن ، پس ،از ۵ دقیقه تا ۸ دقیقه ، بیشتر زمان لازم برای پختشون نیست و حتمن باید حواستون بهشون باشه . به همین ترتیب همه ی شیرینی هارا درست کنید‌. میتونید بعد از پخت در محیط خونه هم نگهداریشون کنید. نوش جان 🧁
سایر نکات

شیرینی پفکی

نکته ۱ : پودر زعفران را بهمراه وانیل در ابتدای کار به زرده ها اضافه میکنیم و هم میزنیم. به هیچ عنوان پودر زعفران را با آب حل نکنید ، و یا از سایر مایع جات ( آب ، شیر ،گلاب و... ) استفاده نکنید.
نکته ۲ : لطفا در هنگام پخت ، کلا حواستون به شیرینی ها باشه . با توجه ب نوع فر و دمای آن ، گاهی فقط به زیر ۵ دقیقه پخت احتیاج دارند. نباید زیر آنها طلایی شود و نشانه ی پخت آنها ، ترک خوردن های ریز روی شیرینی هاست.
اگر بعد از پخت هنگامی که داغ هستند ، مقدار داخل آنها شل بود ، لازم نیست دوباره داخل فر برند ، اگر روشون ترک های ریز داره ، فقط کافیه بزارین خنک بشن ‌تا ترد و پفکی بشن.
عکس و تصاویر ارسالی از شیرینی پفکی
نظرات طرز تهیه

شیرینی پفکی